En smått unik bild med både J 8 ,Sk 11 och J 11 på Torslandafältet våren 1941

J 8-25

Klargörning av 2:a Divisionens J 11 under en vintring övning i Jämtland

J 22 Blå David (22280)

Unik bild på J 21A Blå Adam som är på besök hos F 5. Notera bokstaven på nosen vilket var vanligast på        A 21A vilket tyder på att denna kärra är inlånad från F 6 eller F 7

Här en fin bild på J 21:an blå Cesar

J 21A ur 2 divisionen med den ilskna Bonzo

Mycket unik bild på Sk 14 med divisionsmärket

J 22B 1943-1947.Ombeväpningen från J 11 till J 22 skedde först ut i Januari 1944. Det var Ivar gul som fick allra första J 22,Och antal var 65

J 28B på linjen. I bakgrunden ser man två Sk 16

Fin bild på J 29 i beredskapsstart 

Torsdagen den 18 December 1952 buklandade Fu Gunnar Kahlbom från Ivar blå med sin J 29A(29196)  i hög fart efter motorstopp

J 29A Blå Gustav i högsta beredskap på krigsbas

Sommaren 1954 låg divisionen baserad på F 12 och här ses divisionen köra ut till start

Uppvisningsgruppen "The Göta Blue Hunters" på flygdagen på F 6

J 34 på 2:a komp. platta. I sitsen fte  Carl-Erik Johansson ( Boll Johan ) och på stegen el.tek. Lennart Björklund

Namnen på piloterna (The Göta Blue Hunters) på bilden från 1964 är från vänster; ffl Stellan Gustavsson ffl Bo Söderlund kn Karl-Henrik Lindespång ffl Lars Lindqvist fk Lars Bandling .Blå A ( 34069 )flygtid slutade på 794 tim

 Ivar-54(34099) strax innan sättning på Säve. Flygtiden slutade på 1079 tim och denna J 34 var den allra första som kom till F 9 1961

Ivar-55 (34104) nere i Nyaberget. Flygtiden blev 796 tim

Interiör från flygverkstaden med Ivar-33 (34083) år 1966 och flygtiden slutade på 1082 tim

Blå Adam(34069) på F 6 "The Göta Blue Hunters" Flygtid slutade på 794 tim

S 14-44 framför Trähangarerna och i bakgrunden ser man från vänster F 9:s första ekoradiostation ER III B och PJ 21 R (AMES 21) med spanings-och höjdmätardel

TP 46 som var en kortlivad flygplans typ på F 9 den användes som personaltransport i anslutning till 2.flygeskardens stab-E 2 Antal var 1 och den flögs mellan 1955-1956. Pilot var oftast Fältflygaren Alf Höglund
Tp 46 var underställd 2:a divisionen & komp

S 14B 97 (3814) vid någon flottilj

J 8 på Torslandaflygplats vintern 1940-41

J 8 på Torslandafältet med en Vpl sittandes på vingen våren 1941

 J 8-19 på Torslanda (256)

Unik färgbild på J 8-24

Andra divisionen ur F 9 med flygplan typ J 11 på patrull i fylkingformering över Göteborgsområdet ofredsåret 1942

Piloter vid J 22 Blå Adam  ur divisionen efter flottiljtävlan 1946 

En inlånad J 21 från en annan flottilj på F 9 . Men notera tankbilen som även hade "Bonzo" målad på dörren vilket förekom flitigt på F 9 genom åren speciellt på 40-50 talet på en del av fordonen och samma sak på divisonens övriga flygplan
foto via Mikael Forslund

J 21A (21142) "Pluto" under en övning på F 15 Söderhamn

Flygtekniker Bertil Svernhagen på sin kära J 21A "Nemesis"

J 21A Blå David

J 21 underbesök på F 5. Notera den blåa spinern

31 maj 1946 startade chefen för 2 div löjtnant Gustaf Langeen med sina piloter för att, för första gången visa en hel division J 21;or i luften. Målet för uppvisningen var försvarsutställningen vid Näckrosdammen i Göteborg. Fotografiet är från Näckrosdammen. På grund av motorstörningar vid starten blev det endast sju plan som genomförde programmet

Fin bild på J 28B med personal som skall ladda akan

J 28B Blå Filip vid nerfarten till bergshangaren

Fin bild på J 29F Blå Adam 1957 (29503)

J 29 Blå Petter och bilden togs på     F 12 i Kalmar sommaren 1954 då 2.div låg baserad där

Detta är Tommy som var inte bara en kompis till mig( Jan Svisse Svennson) utan en mycket kunnig och omtyckt person på F 9. Han tjänstgjorde på 2:dra komp. när F 9 lades ner arbetade han på tandläkarehögskolan tills han gick i pension härefter var han en omtyckt guide på Ostindienfararen Göteborg. Han var även en driven konstnär (akvarellmålning)

J 29F i startberedskap nere i Nyaberget innan det var invigt

Uppvisningsgruppen "The Göta Blue Hunters" ledd av divisionschefen Karl-Henrik Lindespång

Kontrollkörning efter tillsyn av Ivar-58 i sitsen Jan Svensson assisterad av Harry Janhag

Kontrollköring av Ivar-58 (34103) Flygtekniker Harry Janhag vid sidan om. Flygtiden slutade på 1361 tim

Vpl servar Ivar 55 på Sjöbobasen

En vpl sittande på Ivar 55 på Sjöbobasen

Ivar 23 (34050) Flygtid 1200 tim