En J 11 på patrull över Göteborgsområdet vårvintern 1942

En ovanlig bild på J 22B ( 22103 )

J 22B Gul Olle på plattan

Svenskt jaktflyg anno 1944 - En tregrupp J 22A ovan moln vid FV-övningen 1944.

J 21A Gul Kalle

På linje med J 28B

J 28B Ivar gul Bertil påväg in i bergshangaren 

J 29F (29621) som static display på Torslanda vid Aeroklubbens jubileumsflygdag den 30 augusti 1958.

Tre J 29F ur Ivar Röd och tre ur Ivar Gul uppvisningsflyger på flygdagen den 9-10 Sept 1961

Motortest på Gul Erik (34048) Flygtiden slutade på 1239 tim

Ivar 56 (34109) Från vänster: Ralf Wallander, Göran Rudolfsson, Björn Alden, Kenneth Selin, Gösta Pihl, Jan Karlsson, Roland Isaksson, Hasse Lundqvist, Benny Johansson, Reino Björndal och Jan-Åke Ljungdahl. Ralf Wallander var anställd på Avd. 6 som Telemontör han flyttade till F 14 när F 9 lades ner och kom att tjänstgöra där tills han pensionerades 2010. Flygtiden för denna J 34 slutade på 812 tim

Fältflygaren Leif Rosell på stegen till Ivar 43 (34045)

Ivar 49 (34075) kvarlämnat F 17 efter problem med motorn . Dock så flögs tekniker ner från     F 9 med Sk 16 och åtgärdade felet så 34:an kunde flyga hem senare under veckan 

J 29A(29318) "Svart A" som tillhörde 2.Flygeskarden

F 9(29294) "svart Bertil " - en unik bild av en J 29A. vilken uppbördstagen vid 3.divisionen brukades av officerarna vid 2.flygeskadern i Göteborg som 1957 flyttades till Ängelholm. Jan Svisse Svensson till vänster och till höger är det Sture Broden som var el.tek. på 3:dje komp. Fotograf var en annan el.tek. som hette Valter Paukonen

Ivar Gul 41 (34042) som havererade strax utanför Smögen där piloten ff OK Ulf Östman sköt ut sig , detta skedde 1967 04 18

Gul Petter (34092) på någon vägbas.Flygtiden slutade på 1111 tim

En av nyuppsatta 3:e divsionens J 11 på F 7 innan flytten ner till Säve

Unik bild på J 11 på F 7 Såtenäs strax innan förflyttningen till F 9

Beredskapsstart med J 11 från Brattforsheden (Fält 16) sommaren 1942

Slitsamma jobbet att veva igång J 22:ans motor 

J 22A (22101) Bredvid ser man Ivar 39 (22109)

J 22A Gul Adam(22101) på mage efter ett landningshaveri som inte var allt för ovanligt och dessutom togs aldrig upp som ett haveri

J 22 Gul Gustav(22107) puttas ut ur bergshangaren

Här en fin och tidigare opublicerad bild av   F 9-33 (22103)

J 22B F 9-33 (22103)

J 21A på ett fält någonstans i Sverige

J 21A på linjen

En reapilot, som det hette på den tiden, poserar framför sin J 28B Vampire ur 3.divisionen vars getingemblem syns till vänster

J 29B Ivar Gul Urban efter ett landsningshaveri

J 29A Gul Harald

J 29F (29669) på F 6 Karlsborg

En bild på 29624 som på F 9 gick som "Gul Petter". Efter att gjort tjänst vid Målflygdivisionen (MFD) som F 3-55 kom den till Kåremo flygmuseum. Och som nu finns på Aeroseum att beskåda

Från vänster: Roland Isaksson, Björn Alden, Gösta Pihl, Göran Rudolfsson, Ralf Wallander, Kenneth Selin, Dan-Åke Ljungdahl, Hasse Lundqvist, Jan Karlsson, Reino Björndahl och Benny Johansson

Ivar 64 (34119) taxar förbi efter landning på F 9. Flygtiden slutade på 762 tim

Vpl sittande på Gul Martin (34067) år 1962 . Flygtiden slutade på 1213 tim

Ivar-64 (34119) Flygtid på 762 tim Från vänster.Kent Ahlm-Stig Börjesson-Eddy Schöneman-Göran Hallgren-? Knutsson-Christer Lang -Hans Tångerud-Sten Hillgard-Lars Nilsson-Reio Johansson-Tommy Eklund.-? Benjaminsson-Lennart Edvardsson.