F 9 segelflygplan Se 104 ( DFS Weihe A-3 )

Tp 91 (Saab 91A Safir) med serienummer 91119 och anropssignalen "Ivar 19" tillhörde F 9 en tid i början av 1950-talet

Här en bild på motorbyte på en J 11 vid avd 6 motorverkstad. Notera M på propellerväxelhuset som indikerar att just den motorn modifieras för köras på Mineralolja. Stod det R så indikerades att motorn kördes på ricinolja

En fin bild på en tidigt märkt Sk 16

Sk 16-1 (16101) och bakom kan man se en B 17-21 och den andra gulmålande Sk 16-2 (16102)

C FYL beordrad övning den 1/2 1968. På båren 1:ff Persson bårbärare främst: flygtekniker Assar Ottosson i flyghjälm flygtekniker Bengt Abrahamsson i helikoptern ingenjör Berth Andersson.

Stabens J 21A1

Motorinstallationen på en J 21A1

B 4 (703) F9-75 som användes för målbogsering och antalet var 5 som flögs mellan åren 1941-1947. Just denna B4 havererade vid Rinkaby flygfält 1944-08-17

 B 5 var till antalet 6 st på F 9 var av 3 var för målbogsering och 3 var för allmän flygträning och instrumentflygutbildning! Fanns på alla 3 divisionerna. Just denna B5 (7007) hade Dubbelkommando

En mycket intressant bild av en Sk 25 Bestmann och Sk 12 Stieglitz i trähangarerna på F 9... Jo, båda planen är garanterat F 9-märkta... Helt säkert! SK 25 är märkt med 216

Tre flygplan J 29F ur vardera 1. och 3.divisionen defilerar vid flygdagen 1961

Hösten 1968 kunde man på F 9 se fullt flygdugliga J 34 Hawker Hunter uppställda i väntan på skrotning

Dyster bild från skroten på F 10 1971 . J 34-10 (34029) tillhörde 1 division och dess flygtid stannade på 1184 tim

Flottiljens enda Sk 50(5040), F9-40 med två glad flyglottor. Just denna Sk 50 finns bevarad på F 7 Såtenäs är flygdugligt skick

S14 (Storken) år 1950 (Ej flottiljens egna)

Intressant bild som visar en av flottiljens B 5:or , Just denna individ (7074) kolliderade med marken c 2 km SV Gräfnäs varpå besättningen omkom, året var 1947

Sk 12 med några av flottiljens segelflyg. Utanför dom gamla trähangarerna