En smått unik bild med både J 8 ,Sk 11 och J 11 på Sävefältet våren 1941

J 8-25

Klargörning av 2:a Divisionens J 11 under en vintring övning i Jämtland

J 22 Blå David (22280)

Unik bild på J 21A Blå Adam som är på besök hos    F 5. Notera bokstaven på nosen vilket var vanligast på A 21A vilket tyder på att denna kärra är kommer från F 6 eller F 7

Här en fin bild på J 21:an blå Cesar

J 21A ur 2 divisionen med den ilskna Bonzo

Mycket unik bild på Sk 14 med divisionsmärket

J 22B 1943-1947.Ombeväpningen från J 11 till J 22 skedde först ut i Januari 1944. Det var Ivar gul som fick allra första J 22,Och antal var 65

J 28B på linjen. I bakgrunden ser man två Sk 16

Fin bild på J 29 i beredskapsstart 

Torsdagen den 18 December 1952 buklandade Fu Gunnar Kahlbom från Ivar blå med sin J 29A(29196)  i hög fart efter motorstopp

J 29A Blå Gustav i högsta beredskap på krigsbas

Sommaren 1954 låg divisionen baserad på F 12 och här ses divisionen köra ut till start

Uppvisningsgruppen "The Göta Blue Hunters" på flygdagen på F 6

J 34 på 2:a komp. platta. I sitsen fte  Carl-Erik Johansson ( Boll Johan ) och på stegen el.tek. Lennart Björklund

Namnen på piloterna (The Göta Blue Hunters) på bilden från 1964 är från vänster; ffl Stellan Gustavsson ffl Bo Söderlund kn Karl-Henrik Lindespång ffl Lars Lindqvist fk Lars Bandling .Blå A ( 34069 )flygtid slutade på 794 tim

 Ivar-54(34099) strax innan sättning på Säve. Flygtiden slutade på 1079 tim och denna J 34 var den allra första som kom till F 9 1961

Ivar-55 (34104) nere i Nyaberget. Flygtiden blev 796 tim

Interiör från flygverkstaden med Ivar-33 (34083) år 1966 och flygtiden slutade på 1082 tim

Blå Adam(34069) på F 6 "The Göta Blue Hunters" Flygtid slutade på 794 tim

S 14-44 framför Trähangarerna och i bakgrunden ser man från vänster F 9:s första ekoradiostation ER III B och PJ 21 R (AMES 21) med spanings-och höjdmätardel

TP 46 som var en kortlivad flygplans typ på F 9 den användes som personaltransport i anslutning till 2.flygeskardens stab-E 2 Antal var 1 och den flögs mellan 1955-1956. Pilot var oftast Fältflygaren Alf Höglund
Tp 46 var underställd 2:a divisionen & komp

S 14B 97 (3814) vid någon flottilj

En vpl sittande på Ivar 55 på Sjöbobasen

J 8 på Torslandaflygplats vintern 1940-41

J 8 på Torslandafältet med en Vpl sittandes på vingen våren 1941

 J 8-19 på Torslanda (256)

Unik färgbild på J 8-24

Andra divisionen ur F 9 med flygplan typ J 11 på patrull i fylkingformering över Göteborgsområdet ofredsåret 1942

Piloter vid J 22 Blå Adam  ur divisionen efter flottiljtävlan 1946 

En inlånad J 21 från en annan flottilj på F 9 . Men notera tankbilen som även hade "Bonzo" målad på dörren vilket förekom flitigt på F 9 genom åren speciellt på 40-50 talet på en del av fordonen och samma sak på divisonens övriga flygplan
foto via Mikael Forslund

J 21A (21142) "Pluto" under en övning på F 15 Söderhamn

Flygtekniker Bertil Svernhagen på sin kära J 21A "Nemesis"

J 21A Blå David

J 21 underbesök på F 5. Notera den blåa spinern

31 maj 1946 startade chefen för 2 div löjtnant Gustaf Langeen med sina piloter för att, för första gången visa en hel division J 21;or i luften. Målet för uppvisningen var försvarsutställningen vid Näckrosdammen i Göteborg. Fotografiet är från Näckrosdammen. På grund av motorstörningar vid starten blev det endast sju plan som genomförde programmet

Tragisk händelse med Sk 12 Ivar 61 i Rivöfjorden väster om Långedrag där den kvinnliga passageraren omkom medans piloten överlevde . Haveri pga bränslestopp

Fin bild på J 28B med personal som skall ladda akan

J 28B Blå Filip vid nerfarten till bergshangaren

Fin bild på J 29F Blå Adam 1957 (29503)

J 29 Blå Petter och bilden togs på     F 12 i Kalmar sommaren 1954 då 2.div låg baserad där

Detta är Tommy som var inte bara en kompis till mig ( Jan Svisse Svennson ) utan en mycket kunnig och omtyckt person på F 9. Han tjänstgjorde på 2:dra komp. när F 9 lades ner arbetade han på tandläkarehögskolan tills han gick i pension härefter var han en omtyckt guide på Ostindienfararen Göteborg. Han var även en driven konstnär (akvarellmålning)

J 29F i startberedskap nere i Nyaberget innan det var invigt

Uppvisningsgruppen "The Göta Blue Hunters" ledd av divisionschefen Karl-Henrik Lindespång

Kontrollkörning efter tillsyn av Ivar-58 i sitsen Jan Svensson assisterad av Harry Janhag

Kontrollköring av Ivar-58 (34103) Flygtekniker Harry Janhag vid sidan om. Flygtiden slutade på 1361 tim

Vpl servar Ivar 55 på Sjöbobasen

Ivar 23 (34050) Flygtid 1200 tim