Övriga flygplan på flottiljen skötte Andra division & kompani om och dom stod för det mesta i dom gamla trähangerna mittemot plattan
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/45171868-DFYPi.jpg)
F 9 segelflygplan Se 104 ( DFS Weihe A-3 )
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/6373441-jYY2g.jpg)
Tp 91 (Saab 91A Safir) med serienummer 91119 och anropssignalen "Ivar 19" tillhörde F 9 en tid i början av 1950-talet
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/100437463-LcVq9.jpg)
Tp 91 på besök hos F 10
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/7068411-IMG0H.jpg)
Här en bild på motorbyte på en J 11 vid avd 6 motorverkstad. Notera M på propellerväxelhuset som indikerar att just den motorn modifieras för köras på Mineralolja. Stod det R så indikerades att motorn kördes på ricinolja
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/7068361-uR13n.jpg)
En fin bild på en tidigt märkt Sk 16
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/6373449-q5EwG.jpg)
Sk 16 1 (16101) och bakom kan man se en B 17-21 och den andra gulmålande Sk 16-2 (16102)
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/100437466-rzdXW.jpg)
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/6373445-KPS0H.jpg)
C FYL beordrad övning den 1/2 1968. På båren 1:ff Persson bårbärare främst: flygtekniker Assar Ottosson i flyghjälm flygtekniker Bengt Abrahamsson i helikoptern ingenjör Berth Andersson.
Stabens J 21A1
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/6373451-huM4X.jpg)
Motorinstallationen på en J 21A1
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/6373457-L0EgN.jpg)
B 4 (703) F9-75 som användes för målbogsering och antalet var 5 som flögs mellan åren 1941-1947. Just denna B4 havererade vid Rinkaby flygfält 1944-08-17
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/100437472-FdTkY.jpg)
B 5 var till antalet 6 st på F 9 var av 3 var för målbogsering och 3 var för allmän flygträning och instrumentflygutbildning! Fanns på alla 3 divisionerna. Just denna B5 (7007) hade Dubbelkommando
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/100437474-1VM9Y.jpg)
En mycket intressant bild av en Sk 25 Bestmann och Sk 12 Stieglitz i trähangarerna på F 9... Jo, båda planen är garanterat F 9-märkta... Helt säkert! SK 25 är märkt med 216
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/6373465-WbubI.jpg)
Hösten 1968 kunde man på F 9 se fullt flygdugliga J 34 Hawker Hunter uppställda i väntan på skrotning
Dyster bild från skroten på F 10 1971
J 34 10 (34029) tillhörde 1 divi on och dess flygtid stannade på 1184 tim
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/6373471-gAeuD.jpg)
Flottiljens ena Sk 50(5040), F9 40 med två glad flyglottor. Just denna Sk 50 finns bevarad på Trollhättans flygplats "Malöga" och skall göras flygdugligt skick
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/6373473-DHaFL.jpg)
S14 (Storken) år 1950 (Ej flottiljens egna)
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/100437481-TJcHi.jpg)
Intressant bild som visar en av flottiljens B 5:or , Just denna individ (7074) kolliderade med marken c 2 km SV Gräfnäs varpå besättningen omkom, året var 1947
![](https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/29015/100437483-VwPU0.jpg)
Sk 12 med några av flottiljens segelflyg. Utanför dom gamla trähangarerna